Producenci
Dlaczego warto stawiać na uniwersalne gadżety reklamowe?
gadżety reklamowe

„Wyróżnij się lub zgiń” – ta stara zasada agresywnego marketingu w ogóle nie traci na aktualności. Jest wręcz punktem wyjścia do planowania strategii promocyjnej z wykorzystaniem materiałów reklamowych. Właściciele marek muszą tutaj pamiętać, aby nie kopiować rozwiązań zastosowanych przez konkurencję, ale znaleźć własne sposoby na zwrócenie uwagi klientów. Nie zawsze oznacza to konieczność inwestowania w super unikalne i oryginalne upominki. W wielu sytuacjach o wiele bezpieczniej będzie postawić na uniwersalne gadżety reklamowe.

Ograniczony budżet powściąga kreatywność

Uniwersalne gadżety reklamowe to bezapelacyjnie najlepsza propozycja dla firm, które nie mogą sobie pozwolić na ryzykowne inwestycje. Jeśli z trudem udało Ci się uzbierać budżet na kampanię marketingową, to rozsądniej będzie przeznaczyć go na gadżety, które przypadną do gustu szerokiej grupie odbiorców, a nie tylko wybrańcom.

Poza tym uniwersalne gadżety reklamowe mają jeden niezaprzeczalny atut: są gotowe do zamówienia. Nie trzeba ich projektować od zera, co automatycznie obniża koszt kampanii. Z tego też powodu zawsze rekomendujemy klientom, którzy dysponują skromnym budżetem, by stawiali na sprawdzone (nie utożsamiać z nudne) rozwiązania. Najczęściej wybierane są: długopisy, smycze, breloki czy pendrive.

Uniwersalne gadżety reklamowe nie tracą na aktualności

To bardzo ważny argument, zwłaszcza dla firm, które planują rozdawać gadżety reklamowe przez długi czas. Jeśli kampania zakłada wykorzystanie upominków tylko okazjonalnie, np. podczas targów, to oczywiście można sobie pozwolić na inwestycję w gadżety jednoznacznie nawiązujące np. do terminu wydarzenia.

Jeśli jednak celem jest wręczanie klientom gadżetów w siedzibie firmy czy podczas różnych spotkań biznesowych, warto zainwestować w uniwersalne gadżety reklamowe, które po prostu się „nie przeterminują”. Znamy przypadki firm, w których powstał spory problem z zalegającymi w magazynach, nierozdanymi gadżetami. Trudno sobie przecież wyobrazić, aby jakikolwiek rozsądny przedsiębiorca zdecydował się na promowanie marki przy użyciu gadżetów, na których np. widnieje dawno nieaktualna data.

Najlepszy wybór, gdy nie masz ściśle wyselekcjonowanej grupy docelowej

Brak jasno wyznaczonej grupy docelowej wcale nie musi wynikać z zaniedbań po stronie właściciela marki. Mnóstwo firm adresuje swoje oferty praktycznie do każdego, co w oczywisty sposób utrudnia czy wręcz uniemożliwia wskazanie tzw. „idealnego klienta”. Nie ma wówczas możliwości, aby zlecić produkcję gadżetu perfekcyjnie odpowiadającego na oczekiwania estetyczne i funkcjonalne kogoś, kto nie istnieje.

W takiej sytuacji ponownie rekomendujemy postawienie na uniwersalne gadżety reklamowe, które zarówno pod względem walorów praktycznych, jak i stylistycznych, będą atrakcyjne dla jak najszerszej grupy odbiorców. To znacznie zmniejsza ryzyko, że część rozdanych gadżetów od razu trafi do śmieci, a część zalegnie w odmętach biurowych szuflad.

Uniwersalność to nie wtórność!

Na koniec warto jeszcze wyjaśnić, że uniwersalne gadżety reklamowe wcale nie muszą być sztampowe. Chodzi tutaj bardziej o ich funkcjonalność, czyli możliwość zastosowania w prozaicznych sytuacjach. Ostateczny wygląd gadżetów jest już natomiast kwestią indywidualną i tutaj oczywiście stawiamy na kreatywny, wyróżniający markę projekt graficzny.

Uniwersalne gadżety reklamowe powinny być proste w użytkowaniu, mieć oczywistą dla każdego funkcję i dobrze pasować do kampanii marketingowej bez względu na termin i okoliczności jej organizacji. W ten opis świetnie wpisują się chociażby długopisy z logo, ołówki, ale też notesy z nadrukiem czy kubki reklamowe.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl