Producenci
Gadżety reklamowe są skuteczne, ale… nie zawsze warto w nie inwestować
Gadżety reklamowe

Teza zawarta w tytule tego artykułu jest o tyle kontrowersyjna, że pojawia się na stronie firmy żyjącej ze sprzedaży gadżetów reklamowych. W obsłudze klienta zawsze jednak kierujemy się zasadą rzetelnego doradztwa. Dlatego zdradzimy Ci, że bywają sytuacje, gdy naprawdę nie warto inwestować w gadżety reklamowe i to z bardzo konkretnych powodów. Przeczytaj ten poradnik, by uniknąć zupełnie niepotrzebnych kosztów.

Gdy planujesz zmianę identyfikacji wizualnej marki

Mamy tutaj oczywiście na myśli rebranding. To trudny proces, który wymaga wstrzymania, a przynajmniej wyhamowania trwających kampanii reklamowych. Nie ma przecież sensu promować wizerunku, który za chwilę będzie nieaktualny – na to mogą sobie pozwolić tylko globalne marki, a zakładamy, że Twojej jeszcze trochę do nich brakuje.

Gadżety reklamowe to nośniki elementów identyfikacji wizualnej marki, dlatego muszą się na nich znajdować aktualne projekty graficzne. Nie wolno dopuścić do absurdalnej sytuacji, w której marka ma już nowy logotyp, ale wciąż promuje się przy użyciu np. pendrive czy powerbanków reklamowych ze starym znakiem. Dla klientów byłoby to niezrozumiałe.

Gdy nie rozdałeś wcześniej zamówionych gadżetów

Jeśli w Twoim firmowym magazynie zalega mnóstwo wciąż nierozdanych gadżetów reklamowych, przy czym spokojnie można je jeszcze wykorzystać w kampanii marketingowej (są w dobrym stanie, nie znajdują się na nich informacje ulegające „przeterminowaniu”), to zalecalibyśmy najpierw pozbyć się tego, co masz. Ewentualnie możesz pomyśleć o skompletowaniu zestawów z wykorzystaniem gadżetów, które jeszcze nie znalazły odbiorców oraz świeżo zamówionych upominków.

Uwaga!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące tego, czy posiadane gadżety reklamowe wciąż dobrze pasują do charakteru Twojej marki, nie rozdawaj ich na siłę! Możesz się ich pozbyć w bezpieczniejszy sposób, np. przekazując pracownikom.

Gdy kompletnie nie masz pieniędzy

Kampania z użyciem gadżetów reklamowych oczywiście nie musi być bardzo kosztowna – do wyboru masz mnóstwo atrakcyjnych upominków, które na pewno nie zrujnują Twojego budżetu (ołówki i długopisy, notatniki i notesy, smycze etc.). Problem w tym, że gdy Twoja firma przeżywa prawdziwe problemy finansowe, może się pojawić silna pokusa oszczędzania na wszystkim – również na jakości gadżetów.

Schemat wygląda następująco: przedsiębiorcy nie stać na porządne gadżety reklamowe, ale wierzy, że dzięki nim szybko zwiększy zainteresowanie swoją marką i przezwycięży kłopoty finansowe. Zamawia więc najtańsze możliwe upominki dla klientów, które nie spełniają żadnych norm jakościowych. Efekt? Zamiast promocji i zwiększania zaufania do marki, mamy do czynienia z rujnowaniem jej wizerunku.

Dlatego jeśli naprawdę nie stać Cię teraz na zamówienie porządnych gadżetów reklamowych, wstrzymaj się chwilę z kampanią, uzbieraj nieco większy budżet i dopiero wtedy zabierz się za promocję marki.

Gdy Twoja firma przechodzi reorganizację

Od dawna nie wyrabiasz się z realizacją zleceń, co zmotywowało Cię do wprowadzenia daleko idących zmian w firmie? Zatrudniłeś nowych pracowników, inwestujesz w wydajniejsze linie produkcyjne itd. Świetna decyzja. To jednak nie jest dobry moment na to, aby rozpoczynać kampanię z wykorzystaniem gadżetów reklamowych.

Powód jest prosty: taka forma promocji niemal na pewno spowoduje szybki wzrost liczby zleceń, na których obsługę Twoja firma nie jest jeszcze przygotowana. Poczekaj do zakończenia procesu reorganizacji i wtedy zacznij pozyskiwać nowych klientów przy pomocy efektownych gadżetów – możesz postawić na nietypowe gadżety reklamowe jak np. parasole reklamowe z nadrukiem czy bawełniane torby reklamowe.

Jeśli więc Twoja firma znajduje się na którymś z wymienionych przez nas etapów, rozsądnie będzie chwilkę wstrzymać się z zamawianiem gadżetów reklamowych. Zaoszczędzisz trochę pieniędzy, a „przy okazji” nie narazisz swojej marki na straty wizerunkowe.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl