Producenci
Metody dystrybucji gadżetów reklamowych, czyli jak trafić z nimi do właściwego klienta?
gadżet reklamowy

Gadżety reklamowe zaczynają działać na korzyść promowanej marki dopiero w momencie, gdy trafią w ręce klientów lub osób, które mogą nimi zostać w przyszłości. Istnieje wiele sposobów na dystrybucję gadżetów i nie wszystkie wymagają od przedstawicieli firmy dużego zaangażowania. Jeśli od dawna chodzi Ci po głowie pomysł zainwestowania w gadżety reklamowe, ale nie bardzo wiesz, gdzie i jak możesz je rozdawać klientom, przeczytaj nasz poradnik. Przygotowaliśmy zestawienie najskuteczniejszych metod dystrybucji.

Targi i inne imprezy branżowe

To najbardziej oczywiste okoliczności, w jakich aż prosi się o to, by uraczyć gości imprezy firmowymi gadżetami reklamowymi. Przedsiębiorstwo, które szykuje się do udziału w targach, nie może zapomnieć o drobnych upominkach dla osób odwiedzających jego stoisko. Często to właśnie efektowne gadżety są najskuteczniejszym wabikiem na klientów i pozwalają wyróżnić stoisko na powierzchni targowej.

Podobnie działa to w przypadku innych imprez biznesowych, jak chociażby konferencje, szkolenia, spotkania networkingowe czy wystawy. Wszędzie tam warto mieć przy sobie zestawy gadżetów reklamowych, by móc zrobić świetne wrażenie na osobach potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Sklepy

Jeśli firma produkuje coś, co następnie jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów i hurtowni, to bardzo dobrym pomysłem będzie przekazanie partnerom pakietów gadżetów reklamowych. Sprzedawcy mogą je przekazywać swoim klientom, znacząco zwiększając zainteresowanie produktami konkretnej marki. Na przykład: mogą pakować zakupy swoich klientów w torebki papierowe z logo marki i dorzucać jakiś gratis: breloki reklamowe czy długopisy z nadrukiem.

Zyskują na tym obie strony: producent obserwuje rosnące słupki sprzedaży, natomiast pośrednik zyskuje lojalnych klientów, którzy dobrze zapamiętają fakt otrzymania atrakcyjnego upominku. Klasyczna sytuacja win-win.

Rada

Warto rozważyć przekazanie dystrybutorom limitowanych partii produktów z dołączonymi gadżetami reklamowymi – np. maskotkami, zestawami narzędzi czy ubraniami. To gwarantuje natychmiastowe zwiększenie sprzedaży przy minimalnym poziomie inwestycji.

Siedziba przedsiębiorstwa

Gadżety reklamowe śmiało można rozdawać w biurze – oczywiście pod warunkiem, że jest ono otwarte dla klientów. Na stoliku w poczekalni zawsze powinien stać przybornik z długopisami reklamowymi czy gadżetami dla dzieci. Bardzo fajnie sprawdza się to chociażby w firmach usługowych, jak salony kosmetyczne czy fryzjerskie.

Spotkania biznesowe

Każde takie spotkanie powinno się rozpocząć od wręczenia klientowi choćby drobnego gadżetu reklamowego wraz z wizytówką. Po pierwsze: od razu tworzy to przyjazny grunt do dalszych rozmów. Po drugie: klient już na wstępie jest pozytywnie nastawiony do przedstawianej mu oferty. Po trzecie: taki drobny gest może mieć decydujące znaczenie na etapie podejmowania przez klienta decyzji o nawiązaniu współpracy.

Jest to główny powód, dla którego podstawowym narzędziem pracy każdego handlowca powinny być właśnie gadżety reklamowe – chociażby długopisy, notesy czy pendrive’y. Nie liczy się ich wartość, a jedynie jakość wykonania i efektowne znakowanie, pełniące funkcję reklamy marki.

To tylko wybrane, ale jednocześnie najskuteczniejsze metody dystrybucji gadżetów reklamowych. Skorzystaj z tych inspiracji już przy najbliższej okazji, inwestując tym samym w profesjonalizację i uatrakcyjnienie wizerunku Twojej marki.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl