Producenci
5 strategii, dzięki którym utrzymuje się uwagę klienta
5 strategii, dzięki którym utrzymuje się uwagę klienta

5 strategii, dzięki którym utrzymuje się uwagę klienta

 

Jeśli po skorzystaniu z oferty klienci są tylko zadowoleni, to znak, że czas zmienić coś w swojej strategii. Powinni się oni czuć docenieni i obsłużeni tak, jakby to od nich zależał los przedsiębiorstwa. Obecnie istnieje na świecie tak ogromna liczba firm, że dotarcie do takiej, która właśnie w ten sposób traktuje swoich klientów, nie stanowi żadnego problemu. Warto więc być o krok przed konkurencją i dbać o odbiorców przy każdej okazji. Oto 5 strategii, które to ułatwią:

 1. Budowanie zaufania

Budowanie zaufania wśród klientów jest najważniejszym aspektem utrzymania ich uwagi. Największe korporacje oceniają, że ponad 70% ich przychodów generują stali odbiorcy. Dzieje się tak dlatego, że są oni pewni co do oferty danego przedsiębiorstwa, więc nie muszą szukać produktów lub usług nigdzie indziej. Ufają firmie, więc to do niej kierują swoje pieniądze.

Jak można efektywnie zbudować zaufanie? Sprawdza się tu wiele technik marketingowych, a jedna z nich obejmuje gadżety reklamowe, takie jak np. breloki reklamowe, długopisy z nadrukiem czy pendrive z logo. Jeśli są one dobrej jakości, użyteczne i estetyczne, to ludzie automatycznie łączą te właściwości z firmą. Kiedy więc wręcza się taki upominek w podziękowaniu za zakupy, szansa na to, że klient wróci, wzrasta nawet do 60%.

 2. Zainteresowanie po obu stronach

Nie ma nic gorszego niż próba dotarcia do firmy i czekanie na odpowiedź kilku dni. To jasny znak dla klientów, że nie są oni traktowani poważnie i jeśli nie mają ważnej sprawy, to nie będą obsłużeni. W dobie mediów społecznościowych, maili i telefonów zainteresowanie klientów może czasem wydawać się przytłaczające, jednak to właśnie ono generuje firmie dochody. Jeśli ktoś poświęcił już swój czas na to, żeby wyszukać daną organizację, przejrzeć jej ofertę, a następnie zadać odnośnie do niej pytanie – to jedyne, czego wymaga, to drobnej zachęty, aby sfinalizować zakup.

Większość firm potrzebuje 24-48 godzin na odpowiedź na e-maile od swoich klientów. Jeśli więc chce się wygrać z konkurencją, trzeba sprawdzać wiadomości codziennie i reagować szybciej.

3. Myślenie poza schematami

Dawno minęły czasy, kiedy zadowalająca obsługa klienta i dostarczanie wysokiej jakości produktów wystarczało, by sprostać wymaganiom klientów. Trzeba pamiętać o tym, że teraz „do pokonania” jest morze reklam, informacji, bodźców i ofert, które skutecznie odciągają uwagę odbiorców od tego, co jest im potrzebne. Dlatego tak niezmiernie ważne jest, aby swoim klientom dawać coś więcej, by utrzymać ich zainteresowanie.

Kiedy ma się cenionego klienta, warto w niego inwestować. Gadżety reklamowe z logo są tu świetnym sposobem na to, aby cały czas przypominać mu o swoim istnieniu, a także podziękować za to, że wybrał właśnie tę markę.

4. Ludzka, prawdziwa twarz

Humanizacja marki jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, które wspierają utrzymywanie uwagi klientów. Dzieje się tak dlatego, że większość spraw osobistych i zawodowych ma miejsce w internecie. Ludziom podświadomie brakuje prawdziwych relacji. Można współpracować z tysiącem firm, ale jeśli od jednej z nich otrzyma się fizyczny prezent, to staje się ona realna, wyjątkowa, interesująca. Gadżety reklamowe są więc idealnym rozwiązaniem, aby pokazać klientom „ludzką twarz”.

5. Szczere podziękowania

Może się to wydawać oczywiste, ale wbrew pozorom na rynku istnieje niewiele firm, które dziękują swoim klientom. A ten prosty gest ma ogromną moc i w znaczącym stopniu wspiera budowanie lojalności i przywiązania do marki. Podziękować można:

  • dodając gadżety reklamowe do zamówień,
  • listownie,
  • na fakturze lub umowie,
  • podczas rozmowy telefonicznej.
  • w e-mailu,
  • w notatce dołączonej do zakupów.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl