Producenci
7 błędów, przez które Twoje gadżety reklamowe będą do niczego
7 błędów, przez które Twoje gadżety reklamowe będą do niczego

Coraz więcej firm inwestuje w artykuły reklamowe i dostrzega potencjał marketingowy w nich drzemiący. Przestały być one kojarzone wyłącznie z dużymi przedsiębiorstwami. Na zainwestowanie w gadżety chętnie decydują się też właściciele małych, rodzinnych biznesów. Ograniczony budżet nie jest tutaj żadną przeszkodą, choć bardzo często skutkuje popełnianiem typowych błędów, przez które cała kampania nie przynosi spodziewanych efektów. Wymieniamy 7 z nich.

Błąd 1: po taniości

Klasyka gatunku i błąd, który jest popełniany wręcz nagminnie. Tanie gadżety reklamowe mogą być bardzo skutecznymi nośnikami identyfikacji wizualnej marki, ale nie przesadzajmy z oszczędzaniem na wszystkim. Zawsze radzimy, aby postawić się na miejscu obdarowanego klienta, który właśnie otrzymał np. długopis reklamowy. Gdy chciał go użyć, okazało się, że wkład wysechł, a mechanizm włączania się zacina. Co sobie pomyśli o firmie, której logo widnieje na takim bublu?

Błąd 2: jak najszybciej

To zrozumiałe, że każda firma chce otrzymać zamówione gadżety jak najszybciej, jednak pewnych procesów technologicznych zwyczajnie nie da się przyspieszyć. Nie chodzi tylko o samą produkcję, ale przede wszystkim o znakowanie, które po prostu musi potrwać. Są oczywiście firmy oferujące gadżety „od ręki”, jednak wówczas trzeba się liczyć z wtórnym projektem i tym samym niską skutecznością kampanii.

Błąd 3: brak projektu graficznego

Mnóstwo przedsiębiorców zapomina, że gadżety reklamowe wymagają jeszcze oznakowania – w przeciwnym razie będą promować co najwyżej markę producenta. Najlepiej jest dysponować projektem graficznym już na etapie zamawiania gadżetów. Można to również zlecić producentowi. Ważne, aby nie chodzić na skróty i nie ograniczać się tylko do umieszczenia np. logotypu marki na korpusie długopisu (chyba że taka była koncepcja graficzna).

Błąd 4: zbyt skromne zamówienie

Zamówienie małej liczby gadżetów reklamowych to częsty błąd, który wynika z chęci zaoszczędzenia na kampanii. Efekt jest niestety odwrotny od zamierzonego. Po pierwsze: jednostkowa cena jest znacznie wyższa. Po drugie: zawsze istnieje ryzyko, że w samym środku promocji zabraknie gadżetów, a ostatnie, czego potrzeba marce, to rzesza niezadowolonych klientów.

Błąd 5: kopiowanie konkurencji

Oczywiście, że warto czerpać z najlepszych wzorców, ale nie należy tego utożsamiać z plagiatowaniem koncepcji. Projekt graficzny umieszczony na gadżetach reklamowych powinien maksymalnie wyróżniać markę i stanowić jeden z kluczowych powodów, dla których klienci chętniej sięgną właśnie po te upominki, a nie dystrybuowane przez inną firmę. Dziesiątki firm rozdają tysiące długopisów z nadrukiem – musisz sprawić, by to właśnie Twój był najlepszy.

Błąd 6: niedopasowanie gadżetów do charakteru kampanii

Typowym przykładem będzie rozdawanie najtańszych długopisów reklamowych wykonanych z plastiku klientom, na których chcemy zrobić znakomite wrażenie. To się oczywiście nie uda, a wręcz przeciwnie: może to przynieść marce duże straty wizerunkowe. Planując zamówienie gadżetów reklamowych, należy się więc bardzo dokładnie zastanowić, do kogo są one adresowane. Czy Twoim klientom bardziej spodobają się zabawne smycze z nadrukiem, czy może eleganckie notesy reklamowe.

Błąd 7: uleganie stereotypom

Mamy tutaj na myśli odrzucanie pewnych pomysłów tylko dlatego, że rzekomo są one już nieskuteczne czy mało opłacalne w realizacji. Z tego też powodu mnóstwo firm nie inwestuje w notesy reklamowe (uznając je za zbyt „pospolite”), długopisy czy smycze, a wydaje sporo pieniędzy na nowoczesne gadżety, choć te ani nie pasują do wizerunku marki, ani nie wpisują się w oczekiwania grupy docelowej.

Sporo tego, prawda? Warto jednak skupić się na uniknięciu tych błędów, bo tylko w ten sposób możesz zagwarantować sobie, że kampania z wykorzystaniem gadżetów reklamowych będzie dobrą inwestycją, a nie wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl