Producenci
Dlaczego gadżety reklamowe są ważne dla promocji firmy?
Dlaczego gadżety reklamowe są ważne dla promocji firmy?

Dlaczego gadżety reklamowe są ważne dla promocji firmy?

Nawet w erze cyfrowej przedmioty materialne są nadal kluczowe dla efektywnej promocji i budowania świadomości marki. Właśnie to przeniesienie życia do wirtualnego świata sprawia, że ludzie coraz bardziej doceniają gadżety reklamowe i chętniej z nich korzystają. Dodatkowo te niewielkie upominki niosą ze sobą korzyści, których nie mają inne narzędzia marketingowe.

Dlaczego artykuły reklamowe działają?

Wręczanie upominków korporacyjnych to jednocześnie skuteczna i tania strategia. Mało które rozwiązanie marketingowe może pochwalić się takimi cechami, dlatego też gadżety reklamowe są interesujące dla tak wielu firm. Wieloletnie badania oceniające zachowania konsumentów pozwoliły dodatkowo ustalić, że:

  • 65% osób korzysta z przedmiotów promocyjnych codziennie,
  • 50% osób przechowuje je przynajmniej przez rok,
  • 40% osób przekazuje produkty reklamowe dalej,
  • 40% osób zaczyna aktywnie interesować się firmą po otrzymaniu prezentu.

Warto pamiętać o tym, że gadżety reklamowe działają nie tylko na jedną osobę, która je otrzyma. W rzeczywistości wpływają one na wszystkie osoby z jej otoczenia. Dla przykładu weźmy proste długopisy z nadrukiem logotypu firmy: korzystamy z takiego długopisu w biurze, więc będą go widzieć inni pracownicy, a zakładając koszulkę z logo będzie ono eksponowane wszystkim ludziom mijanym na ulicy. Obdarowywane osoby stają się więc reklamą firmy i to bez poczucia bycia wykorzystywanym, szczególnie jeśli dany przedmiot promocyjny jest dla nich użyteczny i sięgają po niego z przyjemnością.

Gadżety reklamowe – jakie wybrać?

Nie trzeba mieć fantazyjnych upominków korporacyjnych, by wpływać na klientów. Fakt jest taki, że im gadżety reklamowe są prostsze i bardziej użyteczne, tym lepiej. Ich głównym zadaniem jest uwidacznianie zawartych na nich informacji, więc ludzie muszą korzystać z nich codziennie (lub prawie codziennie), by mogły spełniać one swoją funkcję. Produkty reklamowe, które sprawdzą się niezależnie od branży i rodzaju działalności, to:

Bardziej nowatorskie pomysły skierowane są do firm, które mają specyficzną grupę odbiorców i są pewne, że dane przedmioty przypadnie jej do gustu. I tak scyzoryki, latarki i bidony mogą być świetnym prezentem dla klientów sklepu z przedmiotami do biwakowania, ale już zadziwią niejednego gościa w drogerii kosmetycznej. Warto więc zastanowić się nad tym, czego oczekują klienci, co będzie dla nich miłym upominkiem, by mieli oni poczucie, że dane gadżety reklamowe są przemyślanym i spersonalizowanym prezentem.

Jak produkty reklamowe wpływają na zachowanie klientów?

Zaskakujące jest to, że coś tak prostego, jak rozdanie darmowego przedmiotu promocyjnego, może być wystarczające, aby wpłynąć na zachowanie klienta, a nawet zmienić jego nawyki zakupowe. Gadżety reklamowe pomagają nie tylko w rozpoznawaniu marki, mogą również służyć jako świetne wezwanie do działania.

Dołączanie do zakupów upominków (np. notesy z nadrukiem lub pendrive z logo) przyciąga konsumentów do dalszej interakcji. Ponadto te bezpłatne prezenty są przechowywane, a nawet przekazywane innym. Budowanie świadomości marki odbywa się więc już przy niewielkim wysiłku i koszcie ze strony firmy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl