Producenci
I jak tu nie wydać za dużo… Metody na obniżenie kosztu gadżetów reklamowych
gadżety reklamowe

Choć gadżety reklamowe należą do najtańszych narzędzi marketingowych (zwłaszcza w relacji ceny do skuteczności), to oczywiście koszt zamówienia nośników może nieźle obciążyć budżet firmy. Tym bardziej warto wiedzieć, że istnieje co najmniej kilka sposobów na odczuwalne obniżenie wydatków związanych z produkcją gadżetów reklamowych. Wykorzystaj je w swoim biznesie, dzięki czemu będziesz mógł lepiej zbilansować budżet lub po prostu zamówić więcej upominków w ramach kwoty, jaką dysponujesz.

Unikaj zamawiania gadżetów reklamowych „w sezonie”

Sezon na gadżety reklamowe trwa praktycznie przez cały rok, jednak są okresy, gdy rzeczywiście istnieje szansa na upolowanie jakiejś atrakcyjnej promocji. Przede wszystkim mówimy tutaj o lecie. W wakacje większość firm nie myśli o promocji, co warto wykorzystać – producenci gadżetów reklamowych nie mogą sobie pozwolić na zbyt duże spadki zamówień, dlatego często chętniej udzielają rabatów.

Im więcej, tym taniej

To stara i niezmienna zasada, jaka obowiązuje w branży producentów gadżetów reklamowych. Zamawiając małe partie produktów musisz się liczyć z tym, że zawsze przepłacisz. Jeśli więc zależy Ci na jak najniższej cenie jednostkowej, od razu zaplanuj zamówienie większej liczby gadżetów, np. długopisów czy breloków reklamowych.

Możesz zapytać: a co, jeśli nie zdołam rozdać wszystkich zamówionych gadżetów? Istnieje takie ryzyko, dlatego w sytuacji, gdy musisz liczyć każdą złotówkę, radzimy stawiać na uniwersalne projekty graficzne. Takie, które nie stracą na aktualności przez co najmniej kilka miesięcy. Dzięki temu będziesz mógł rozdawać zamówione gadżety reklamowe przez długi czas, a nie tylko przy okazji np. targów czy akcji marketingowej.

Postaw na gotowe projekty

Unikalne gadżety reklamowe, produkowane na indywidualne zamówienie, to fantastyczne rozwiązanie, gwarantujące zwiększenie rozpoznawalności marki. Ma w zasadzie tylko jedną wadę: jest bardzo kosztowne. Jeśli więc musisz ograniczać wydatki, nie upieraj się przy 100% personalizacji gadżetów. Wybierz coś z gotowej gamy produktów.

Nie oznacza to wcale całkowitego zaprzepaszczenia Twojego pomysłu. Gotowe gadżety reklamowe wymagają przecież jeszcze oznakowania i tutaj można się już pokusić o wyróżnienie marki na tle konkurencji. Kreatywny projekt graficzny w połączeniu z profesjonalnym wykonaniem praktycznie gwarantuje, że Twoje gadżety reklamowe nie pozostaną niezauważone, a klienci będą z nich później chętnie korzystać. Możesz postawić na gadżety z logo, np.: kubki reklamowe z nadrukiem, notesy czy pendrive z logo.

Nie sil się na przesadną oryginalność

Ograniczony budżet zawsze skłania do podejmowania mniejszego ryzyka i – pisząc obrazowo – stawiania na pewnego konia. W świecie gadżetów reklamowych tę rolę pełnią chociażby długopisy, notesy, pendrive’y, powerbanki, ale też ołówki czy breloki. Czyli: wszystko to, co ma walory praktyczne, a jednocześnie po umiejętnym oznakowaniu prezentuje się bardzo efektownie.

Takie gadżety reklamowe są pożądane przez klientów, którzy nie chcą zbierać bezużytecznych przedmiotów. Wolą otrzymać coś, z czego będą mogli korzystać na co dzień, czy to w biurze, czy w domu. Dając im to, zwiększasz szansę, że będą mieli stały kontakt z Twoją marką, co oczywiście przełoży się na wzrost jej świadomości w grupie docelowej.

Na koniec pamiętaj o najważniejszej zasadzie: to, ile wydasz na gadżety reklamowe, ma drugorzędne znaczenie. Kluczowe jest prawidłowe dobranie rodzaju upominków do oczekiwań odbiorców oraz charakteru marki. Nieumiejętnie rozdysponowany budżet w wysokości np. 10.000 złotych przyniesie biznesowi mniejsze korzyści, niż dziesięciokrotnie niższa, ale świadomie zainwestowana kwota.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl