Producenci
Jak rozdawać gadżety reklamowe podczas targów?
Jak rozdawać gadżety reklamowe podczas targów?

Jak rozdawać gadżety reklamowe podczas targów?

Nie ma wątpliwości, że te spotkania są świetnym miejscem do przyciągnięcia nowych klientów i budowania świadomości marki. Na targach i konferencjach pojawia się przeważnie wiele firm, które również wykorzystują gadżety reklamowe do przyciągania nowych klientów. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby wyróżnić się z tłumu podczas takich wydarzeń.

Podstawowe zasady wręczania gadżetów reklamowych

Znakowanie artykułów promocyjnych to świetny sposób na budowanie rozpoznawalności marki. Jednak nie jest to zbyt użyteczne, jeśli przedmiot promocyjny zaraz po targach trafi na dno szuflady. To prowadzi do reguły numer jeden, która brzmi – gadżety reklamowe muszą być użyteczne!

Z tego też powodu długopis reklamowy zawsze będzie mieć przewagę nad np. wymyślnymi figurkami. Po przybory do pisania sięga się bardzo często, z kolei dekoracyjny przedmiot może cieszyć przez krótką chwilę. Inne przydatne i poszukiwane przedmioty codziennego użytku to:

  • zapalniczki,
  • koszulki,
  • smycze,
  • kubki,
  • notesy,
  • ręczniki.

Sztuką jest tu wybranie naprawdę niesamowitych przedmiotów, które wyróżniają się na tle konkurencji i stworzą punkt rozmów wokół marki. Ważne jest także to, by były one wysokiej jakości i na tyle wytrzymałe, by mogły trwać w niezmienionym stanie przez lata.

Jak uatrakcyjnić wręczanie produktów reklamowych?

Krok pierwszy polega na tym, aby potencjalni klienci opuścili stoisko targowe z przedmiotami promocyjnymi, jednak dając coś w zamian. Może być to zainteresowanie, opowiedzenie o firmie znajomym, pozostawienie kontaktu, wypełnienie ankiety czy nawet zakup jakiegoś artykułu. Im więcej bodźców da się odbiorcom, tym większa szansa na to, że staną się oni potencjalnymi klientami.

W tym celu można uatrakcyjnić swoje stanowisko na targach i wzbogacić je np. o fotobudkę. Wtedy wystarczy poprosić gości o to, by chwycili wybrane produkty reklamowe i zrobili sobie z nimi zdjęcie. Dzięki temu uzyska się spektakularną pamiątkę, którą można umieścić w kolażu na firmowym profilu społecznościowym (oczywiście wcześniej pytając odwiedzających o zgodę na umieszczenie ich wizerunku w sieci!).

Stworzenie wystawy wyróżniającej się spośród wszystkich innych przyciągnie tłumy. Interaktywne wyświetlacze i liczne zajęcia są świetne, aby zwrócić uwagę klientów i pomóc im zapamiętywać produkty na długo po odejściu od stoiska.

Uśmiech i realny kontakt

Zatrudnianie modeli, którzy będą rozdawać gadżety reklamowe, to bezpieczny sposób na zwrócenie uwagi gości. Ludziom trudno powiedzieć „nie”, kiedy mają bezpośredni kontakt z inną osobą. Lokalne gwiazdy są zawsze hitem i są także magnesami do selfie, jednak nie zawsze trzeba stawiać na znane twarze. Wybierając osoby do promocji należy kierować się tym, czy mają one odpowiednie podejście do klientów, czy zwyczajnie lubią ludzi i czy spędzanie z nimi czasu jest dla nich przyjemne.

Obecni na stoisku ambasadorzy marki doskonale nadają się do promowania produktów i odpowiadania na pytania klientów. Mogą również uzyskać dane kontaktowe i upewnić się, że potencjalni klienci odejdą z czymś, co warto zapamiętać.

Zestawy promocyjne

Gadżety reklamowe prezentują się świetnie, jeśli są rozdawane w towarzystwie innych artykułów. Spójny styl i jednolita kolorystyka mogą wyglądać niezwykle estetycznie i przyciągać wzrok. Intrygującym pomysłem może być umieszczenie poszczególnych sentencji na różnych przedmiotach, które w połączeniu stworzą jedną historię. Podzielenie komiksu na sekcje lub „ukrycie” intrygujących haseł na artykułach promocyjnych to też dobra decyzja, dzięki której klienci będą traktować gadżety reklamowe jako coś więcej, niż tylko kolejny darmowy gadżet.

Konkursy, quizy, ankiety

Prowadzenie zawodów to niezawodny sposób na uzyskanie danych kontaktowych od gości na targach. Prawdopodobnie odejdą oni z brandowanym długopisem, którego użyli do wypełnienia formularza. Proste gry odwołują się do konkurencyjnej natury ludzi. Są świetnym sposobem, aby zmienić postrzeganie produktów reklamowych jako coś, co trzeba było wygrać, więc zyskują one dodatkową wartość. Być może długopisy reklamowe nie są warte zachodu, ale już kubki z nadrukiem czy notesy reklamowe już tak.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl