Producenci
Jak wykorzystywać gadżety reklamowe do budowania lojalności u klientów?
Jak wykorzystywać gadżety reklamowe do budowania lojalności u klientów?

Jak wykorzystywać gadżety reklamowe do budowania lojalności u klientów?

Wręczanie artykułów promocyjnych jest jedną z najpopularniejszych technik, dzięki której od dawna osiąga się lojalność klientów. Funkcjonuje to niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności się prowadzi – sprawdza się zarówno w przypadku ogromnych korporacji, jak i małych lokalnych przedsiębiorstw. Gadżety reklamowe pomagają stworzyć dobre relacje z nowymi i istniejącymi klientami. Dlaczego?

Wyjście poza media społecznościowe

Gadżety reklamowe dotyczą prawdziwego życia. Media społecznościowe to oczywiście w obecnych czasach niewątpliwe jedno z najważniejszych narzędzi, które wpływa na sprzedaż i wyniki finansowe. Pozwala na ciągły kontakt z odbiorcami i zachęca ich do wzmożonej interakcji. Połączenie realnych przedmiotów promocyjnych z socialmediami jest więc idealnym rozwiązaniem, by wspierać lojalność klientów.

Wiele firm decyduje się zastosować niestandardowe pomysły, które sprawiają, że ludzie chcą opublikować zdjęcie w Internecie, na których widnieją bardzo oryginalne gadżety reklamowe. W ten sposób coraz więcej osób zapoznaje się marką, a przedsiębiorstwa zdobywają zwolenników – zarówno w prawdziwym, jak i wirtualnym życiu.

Prosty gest, który uszczęśliwia

Otrzymywanie prezentów jest tym, co sprawia, że ludzie czują się szczęśliwsi. Nawet drobny upominek, który dla firmy nie będzie znaczącym wydatkiem, może sprawić, że obdarowana osoba zmieni swoje nastawienie do marki i będzie o niej myśleć w pozytywny sposób.

Trzeba jednak zadbać o jedną rzecz – ludzie muszą czuć, że prezent jest przemyślany i dostosowany specjalnie dla nich. Dla przykładu długopisy reklamowe zawsze są dobrym wyborem, ponieważ każdy musi mieć przy sobie przybory do pisania. Z kolei rozdawanie okularów słonecznych na zjeździe osób z wadami wzroku nie jest dobrym pomysłem (noszenie dwóch par szkieł jednocześnie jest zdecydowanie zbyt abstrakcyjne).

Nagroda za lojalność

Świetnym sposobem przyciągania do siebie nowych klientów i zatrzymywania obecnych jest dołączanie do zakupów drobnych upominków. Artykuły reklamowe, takie jak magnesy, smycze z nadrukiem lub kubki reklamowe są niezwykle tanie, a jednak dla obdarowywanej osoby mogą mieć wielką wartość. Kiedy daje się prezent komuś, kto już wydał pieniądze na markę, najprawdopodobniej wróci po więcej produktów. I więcej darmowych artykułów.

Ważne! Ta zasada dotyczy też firm, które koncertują się na usługach. Upominki można wręczać w pakietach powitanych lub podczas spotkań. To sprawi, że firma będzie sprawiała wrażenie przyjaznej i otwartej na nowe relacje.

Poczucie docenienia

Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i niejednokrotnie długo wyszukują informacji na temat danego przedmiotu i usługi. Poświęcają oni nie tylko swoje pieniądze, ale również czas i zaangażowanie. Kiedy więc zdecydują się na zakupy w danej firmie, to warto im za to podziękować. Gadżety reklamowe mogą w szybki i prosty sposób ukazać wdzięczność, a dzięki temu klienci poczują się docenieni – ich wpłata nie będzie tylko kolejną linijką w raportach księgowych, a faktyczną wartością dla przedsiębiorstwa.

Większość artykułów promocyjnych sprawdza się w takim przypadku świetnie, a najlepsze z nich to takie, które można szybko i tanio spersonalizować. Gadżety reklamowe, które stosuje się w ramach podziękowań, to:

  • breloki,
  • długopisy,
  • koszulki,
  • kubki,
  • naklejki,
  • notesy,
  • ołówki,
  • pendrive,
  • plecaki,
  • powerbanki,
  • smycze,
  • torby.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl