Producenci
Jak zaprojektować skuteczne hasło na produkty reklamowe?
gadżety reklamowe

Podczas gdy logo jest wizualną reprezentacją firmy, hasło dodaje jej jeszcze więcej wartości i często jest jedynym elementem na artykułach promocyjnych, które zdradza coś więcej o działalności przedsiębiorstwa. Gadżety reklamowe mają za zadanie zainteresować potencjalnych klientów, dlatego też muszą przekazywać informacje, które będą dla nich intrygujące. Hasło powinno więc być chwytliwe, ale też adekwatne. Jak to uzyskać?

1. Określ, co chcesz przekazać

Branding to coś więcej niż logo i kolory biznesowe. Marka firmy pokazuje misję i wartości, jakimi się ona kieruje. Hasło uwidacznia cały sens danej organizacji, dlatego zanim przystąpi się do zapisywania losowych słów, warto zastanowić się nad tym, co jest najważniejsze w danej firmie i co chce się przekazać swoim klientom. Powinno się dzięki niemu uzyskać taki efekt, że gdy ktoś spojrzy na konkretne artykuły reklamowe, to od razu będzie wiedział, z jaką organizacją ma styczność.

2. Połącz logo z hasłem

Logo i hasło firmy idą ze sobą w parze. Te dwa elementy powinny być zintegrowane, ponieważ często są drukowane razem. Jeśli są ze sobą sprzeczne lub nie wynikają jedno z drugiego, to klienci mogą czuć się zdezorientowani. Stworzenie hasła pod logo pomaga również zapewnić spójność. Dla przykładu, jeśli hasło jest zabawne, a w logo widnieje poważna grafika odnosząca się np. do wydarzeń historycznych, to dysonans jest tu zbyt duży, by móc z niego wyciągnąć jakiekolwiek wnioski.

3. Kieruj się minimalizmem

Slogany nie muszą być pełnymi zdaniami, a eksperci do spraw marketingu uważają, że hasło nie powinno być dłuższe niż 10 słów. Klienci rzadziej zapamiętują długie hasła. Nie bez powodu znane na całym świecie „I’mlovin’ it” albo „Just do it” od razu przywołują w myślach określone marki. Kolejny plus minimalizmu w tworzeniu hasła jest bardzo pragmatyczny – krótsze slogany znacznie ułatwiają wkomponowanie ich na przestrzeni, jaką dają gadżety reklamowe. W przypadku niewielkich przedmiotów, takich jak długopisy reklamowe czy pendrive z nadrukiem, jest to dość ważny aspekt.

4. Bądź szczery

Zaufanie klientów jest tym, co w ogromnym stopniu wpływa na rozwój przedsiębiorstwa. Hasło firmy nie powinno więc składać się z obietnicy, której organizacja nie może spełnić. Należy unikać słów, których nie można uzasadnić. Tworząc hasło lepiej nie wykorzystywać takich zwrotów jak:

  • Najlepszy w branży;
  • Numer jeden;
  • Lider;
  • Jedyny w swoim rodzaju;
  • Najtańszy;
  • Bezkonkurencyjny.

Chociaż wyrażenia te nadają firmie autorytatywną przewagę, może być trudno udowodnić, że są prawdziwe. Szczególnie teraz, gdy codziennie powstają tysiące firm, z których niejedna zapewne możne oferować o wiele lepsze warunki swoim klientom.

5. Wzmocnij osobowość firmy

Hasło powinno pokazywać osobowość – być tym, co powiedziałaby firma, gdyby mogła mówić. Slogany muszą pokazywać zaangażowanie przedsiębiorstwa, jego wartości i wyjątkowość. Jeśli są inteligentne i zabawne, to zyskują w oczach klientów. Dokładanie tak, jakby podczas spotkania podeszła do nich obca osoba i powiedziała coś niebywale błyskotliwego. Właśnie taki efekt dają gadżety reklamowe dzięki przemyślanym hasłom.

6. Oceń rynek docelowy

Podobnie jak w przypadku każdej formy marketingu, znajomość rynku docelowego jest ważna. Czy klienci są lokalni, krajowi czy międzynarodowi? Czy hasło będzie dobrze prezentować się w różnych językach? Czy jego przekaz jest jasny dla wszystkich? Jeśli gadżety reklamowe chce się rozdawać jedynie na ograniczonym obszarze, można uciec się do używania zlokalizowanych fraz i słów. Zabieg ten jednak nie sprawdzi się, gdy działa się na krajowym lub międzynarodowym rynku.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl