Producenci
Najpopularniejsze metody wręczania przedmiotów promocyjnych
Najpopularniejsze metody wręczania przedmiotów promocyjnych

Materiały reklamowe to świetne narzędzie marketingowe, które jest wykorzystywane przez firmy na całym świecie. Pozwalają na szybkie dotarcie do nowych klientów, budowanie lojalności w stałej grupie odbiorców, promowanie nowej oferty czy przekazywanie treści. Jak i kiedy wręczać produkty reklamowe, by czerpać z nich najwięcej korzyści?

Dlaczego warto inwestować w artykuły reklamowe?

Gadżety reklamowe działają jak najskuteczniejsi sprzedawcy – mają przyciągać uwagę klientów, zachęcać ich do zapoznania się z ofertą, wyrobić pewne wyobrażenie o marce. Ich główną zaletą jest to, że mogą cały czas oddziaływać na ludzi i to w sposób zupełnie nienachalny. Dodatkowo:

  • ułatwiają kontakt z firmą,
  • promują jej produkty,
  • wpływają na poziom zainteresowania,
  • wspierają budowanie świadomości marki,
  • są nagrodą dla lojalnych klientów,
  • trwają dłużej niż inne formy reklamy.

Gdzie wręczać produkty reklamowe?

1. Konferencje i targi

Nie ma jednej zasady, która sugerowałaby to, jakie miejsca są najlepsze do rozdawania upominków reklamowych. Najczęściej odbywa się to jednak na konferencjach lub targach, ponieważ w takich okolicznościach znajduje się wiele zainteresowanych osób w jednym miejscu. Wystarczy więc wręczyć jakiś przedmiot w ramach podziękowania za zainteresowanie się ofertą lub jako zachęta do podejścia do stoiska. Niekiedy jednak lepszym rozwiązaniem jest zorganizowanie testu czy quizu, który bardziej zaangażuje gości i sprawi, że ten sam przedmiot przestanie być wyłącznie prezentem, a zmieni się w nagrodę. Jest to niezwykle pozytywne zjawisko, ponieważ firmy powinny dążyć do tego, by gadżety reklamowe były postrzegane jako coś, co ma rzeczywistą wartość zarówno dla firmy, jak i dla klientów.

2. Dodatek do zakupów

Produkty reklamowe są najlepszym sposobem na to, by podziękować swoim klientom za skorzystanie z oferty firmy. Niewielki gratis wystarczy, by dać im do zrozumienia, że są niezwykle ważną częścią przedsiębiorstwa i to właśnie dzięki nim może się ono rozwijać. W przypadku sklepów on-line upominki w postaci długopisów, smyczy z własnym nadrukiem czy notesów mogą być dołączane do zamówienia – nie zajmują one dużo miejsca, więc nie zwiększają objętości paczki, a jednak stanowią miły gest. Stacjonarne placówki z kolei korzystają z artykułów promocyjnych na bardzo podobnej zasadzie. Mogą także pakować zakupy swoich klientów w papierowe torby reklamowe. Podobnie w przypadku firm nastawionych na usługi – drobne gadżety reklamowe mogą być wręczane przy uiszczaniu opłaty lub podczas spotkań.

3. Wydarzenia lokalne

Świadomość obecności danej marki na rynku jest kluczowym czynnikiem, który wpływa na powodzenie firmy. Jeśli klienci nie mają pojęcia o jej istnieniu, to nie będą mogli w niej kupować. Jest to szczególnie ważne w kontekście przedsiębiorstw, które całe swoje działanie kierują do lokalnych grup. Dlatego też wręczanie swoich upominków korporacyjnych na społecznych wydarzeniach jest niezwykle efektywną metodą promocji. Wszelkie pikniki, dni miast, zawody drużyn sportowych, otwarcie nowych obiektów i wiele innych okazji to świetne miejsca do tego, by rozdawać produkty reklamowe.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl