Producenci
Prawdziwe przedmioty to prawdziwy wpływ na klientów
Prawdziwe przedmioty to prawdziwy wpływ na klientów

Aktualnie większość działań firmowych odbywa się w internecie. To tu szuka się klientów, rozmawia z nimi, promuje swoje usługi i produkty. I choć nie ma w tym nic złego, to jednak nie gwarantuje to zdobycia lojalnej grupy odbiorców, która chętnie będzie polecać przedsiębiorstwo wśród swoich znajomych. Brak interakcji w realnym świecie przekłada się na mniejsze zainteresowanie, dlatego też gadżety reklamowe są świetnym sposobem na to, by przełamać ten schemat. Jakie są ich najważniejsze zalety?

1. Niski koszt marketingu

Gadżety reklamowe to opłacalne narzędzia, które małe firmy mogą wykorzystać do celów marketingowych. Mogą one skorzystać z masowych zamówień – niejednokrotnie i tak tańszych niż wirtualne metody promocji.

Jednym z przykładów wykorzystania przedmiotów promocyjnych w biznesie jest rozdawanie ich podczas targów, konferencji lub otwarć. Nowo powstała kawiarnia może wykorzystywać kubki reklamowe z nadrukiem swojego logo jako prezent dla pierwszych 100 klientów lub dodawać je do większych zamówień. Goście podzielą się swoimi doświadczeniami z przyjaciółmi, dzięki czemu zyskuje się więcej potencjalnych klientów bez błagania ich o zainteresowanie.

2. Budowanie świadomości marki

The British Promotional Merchandise Association (BPMA) przeprowadziło badanie, na podstawie którego stwierdziło, że istnieje pozytywny związek między artykułami promocyjnymi a wzrostem sprzedaży. Ustalono także, że gadżety reklamowe działają na klientów lepiej niż reklama internetowa i mogą przynieść takie same skutki, jak w przypadku tradycyjnej (i niebywale drogiej) reklamy telewizyjnej. Nawet bardzo tanie produkty reklamowe, takie jak długopisy i smycze reklamowe, zwiększają świadomość marki.

3. Przewaga konkurencyjna

Ważne jest, aby firmy wyprzedziły konkurencję. Większość przedsiębiorstw traktuje priorytetowo reklamy internetowe, radiowe i telewizyjne, aby uzyskać przewagę pod względem świadomości marki. Jednak to właśnie realne przedmioty są w obecnym świecie o wiele więcej warte niż kolejny bilbord czy setna reklama wyświetlana na stronie internetowej. Są one namacalne i działają przez cały czas, gdy tylko ktoś znajduje się w ich pobliżu – nie można ich przełączyć czy ukryć wtyczką do przeglądarki.

Dodatkowo gadżety reklamowe reprezentują firmę, produkty i usługi. Zamiast rozdawać papierową wizytówkę, można użyć pendrive z logo, długopisów czy smyczy. Rozwiązania te oferują kreatywny sposób pokazywania oferty i danych kontaktowych. Dzięki temu wyprzedza się konkurencję, tworząc silne wrażenie na swoich klientach.

4. Dystrybucja treści

Innym sposobem dystrybucji treści do klientów jest korzystanie z promocyjnych przedmiotów biznesowych. Umieszczanie dokumentów i innych plików na pendrive umożliwi klientom dostęp do nich w dowolnym momencie. Korzystając z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych ma się pewność, że jest sporo przed innymi firmami, nawet jeśli działają one na podobnej zasadzie. Gadżety firmowe zmieniają się i dostosowują do panujących trendów, dlatego warto cały czas się im przyglądać i wybierać z nich te, które rzeczywiście mogą służyć organizacji.

5. Lojalność klientów

Łatwiej jest zatrzymać klienta niż inwestować w nowego. Firmy chcą, aby w miarę możliwości klienci kupowali regularnie właśnie od nich. Aby tak się stało, należy wspierać ich lojalność i przywiązanie do marki. Gadżety reklamowe są dobrym narzędziem marketingowym, które to wspiera. Dzięki nim klienci:

  • czują się docenieni,
  • chcą się odwdzięczyć,
  • zapamiętują markę na dłużej,
  • polecają firmę wśród znajomych,
  • podświadomie wybierają produkty właśnie tej firmy,
  • nie mają poczucia zmarnowanych pieniędzy.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl